Det finnes kun èn sannhet, og det er din egen...

Det finnes kun èn sannhet, og det er din egen... -Lena Ranahag

Om meg

Bildet mitt
Ringsaker, Hedmark, Norway
Mor,kone,forfatterspire,alternativt tenkende,medium,kanaliserer, husrens og hobbymaler. Er i mitt ess, om jeg kan uttrykke meg kreativt på noe vis...

mandag 22. februar 2010

På litt bedringens vei ?

Etter å legge ned så mye som jeg gjør i helsa mi, har det vært deprimerende lite framgang... Men nå kjennes det kanskje ut til at det snur litt? Det føles som en forsiktig bedring, men at det er så hårfint, at det er lite å rope hurra for enda... Jeg har tatt sjansen på å redusere litt på medisinene, og det har gått forholdsvis greit... Begynner å bli rastløs kjenner jeg! DVS. det har jeg vel vært en stund. Savner gutta på jobb, og følelsen av å være del i noe... Men det er skummelt å kaste seg i gang igjen for tidlig, slik det er nå... Hadde jeg kunnet jobbet litt på dagtid, og feks halv dag noen dager i uka, hadde det kanskje gått. Men jeg jobber natt, og gjerne 10-12 timer i strekk... Og ingen retrett mulighet, om det ikke skulle gå... Ikke bare, bare å kaste inn håndkle, når man førstes er på jobb... På mange måter er jeg jo sunnere enn på flere år, men lungene og energinivået har fått en alvorlig knekk... Og det sitter visst jaggu i... Har lest litt på lavt stoffskifte, og det var overraskende hvor mye som stemte! Men jeg har "normale" verdier ved måling, og da går de ikke videre på det... Stoffskiftet mitt har vært et diskusjonstema i over 20 år. Jeg har hatt mye symptomer på det, men prøvene har hele tiden vært innenfor normalen... Hvilken normal? Det sies jo at det som er normalt for en, ikke trenger å være det for en annen... Har også hatt mange symptomer fra binyrene, noe som også kan underbygge lavt stoffskifte. I tillegg har jeg hatt uforklarlig blodspor i urinen siden ulykken i -88... Lurer på om jeg kan få overtalt legen til å teste medisiner en periode? Hvor farlig kan det være liksom?

Ha en flott dag, med eller uten kulde, med eller uten snø... Her er det nok av begge deler! ;-)  

5 kommentarer:

  1. Uff a meg...du sliter veldig med helsa..Håper de finner ut av det skikkelig nå, er så irriterende å måtte høre at dette må vi leve med..det er ikke nødvendig! Jeg gikk til en privatlege når nakken begynte igjen, jeg VISSTE at noe var på gang igjen...jeg kjenner jo kroppen min! Første han sa var at jeg måtte ha ny MR for han mistenkte ny prolaps på vei, akkurat som jeg gjorde...og joda, vi hadde rett begge 2...

    G Thomas..hehe..Hvis du like country musikk, så vet du hvem han er...regner jeg med...Utrolig flink til å synge, og jeg liker den musikken i små doser av ganga, kan ikke spille det hele tida, hver dag...

    men nå må jeg komme meg avgårde, skal vokse brynene igjen..fast hver 3.uke ;-)) Litt luksus i hverdagen er bra!!
    Klem, Frøydis

    SvarSlett
  2. Virker som om du ikke blir tatt på alvor i helsesystemet .. er vel ikke normalt å gå rundt med blod i urinen?? Kanskje du skulle gjøre som Frøydis - snakke med en privatlege?
    Få en annens mening også.

    Håper du finner ut av alt dette - og jeg skjønner godt at du er lei av å gå hjemme og at du savner kollegaene dine. Jeg har det ofte sånn jeg også. Savner å ha noe å gå til hver dag - men vet jeg ikke er klar for det enda.

    Klem!!

    SvarSlett
  3. De har rett og slett ikke klart å finne ut av det! :-( Takk for tilbakemeldinger! Morsommere å skrive, da en vet noen leser! ;-) Ha en flott dag! :-))

    Nei, det er nok ikke jeg heller, begynner jeg igjen nå, rakner vel det lille jeg har klart å bygge opp...

    Luksus er deilig iblandt! :-)

    SvarSlett
  4. Hva jobber du med da? Arbeidgiver kan vel ikke være så vanskelig og si att du bare må være på jobb viss du føler deg dårlig etter att du har begynt......


    Even

    SvarSlett
  5. Jeg jobber innen transport på natt, og kan ikke sette igjen makker alene... :-)

    SvarSlett

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails